فروشگاه نفت آکادمی حاوی مجموعه ای از فایل های اختصاصی و همچنین کتب و محصولات آموزشی مرتبط با رشته مهندسی نفت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 18438

پاسخنامه تشریحی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت - گرایش های مهندسی حفاری و بهره برداری


پاسخنامه تشریحی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت - گرایش های مهندسی حفاری و بهره برداری

پاسخنامه تشریحی سوالات گرایش مهندسی حفاری و بهره برداری - کنکور سال 1396 شامل پاسخ سوالات خواص سنگ و سیال، چاه آزمایی، نمودارگیری از چاه، مهندسی حفاری، مهندسی مخزن (گرایش حفاری و بهره برداری) و مهندسی بهره برداری و مکانیک سیالات دوفازی. در ذیل تحلیل مختصر از سوالات کنکور را مشاهده می کنید.

ــــــــــــــــــــ خواص سنگ و سیال ــــــــــــــــــــ

خواص سنگ کنکور ارشد نفت ۹۶ با سوالاتی مفهومی و بعضا ابتکاری همراه بود. برخلاف سال‌های گذشته که اغلب یکسری سوالات که راه‌حل مستقیم داشتند مطرح می‌شد، امسال برای حل برخی سوالات نیاز به درک عمیق مفاهیم زیربنایی خواص سنگ کاملا احساس می‌شد. خواص سیال اما استانداردتر از خواص سنگ و البته آسان‌تر بود. امسال برخلاف تقریبا همه سال‌ها سوالی از مبحث ارزش حرارتی در خواص سیال ندیدیم و این می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که تکیه صرف به جزوه دکتر هلالی‌زاده دیگر منطقی نباشد. در کل باکس خواص سنگ و سیال استاندارد ارزیابی می‌شود.

ـــــــــــــــــــ چاه‌آزمایی ـــــــــــــــــــ

تقریبا تمام سوال‌های چاه‌آزمایی امسال جنبه مفهومی داشتند و یکی دو سوالی هم که محاسباتی بودند باز در دل خود جنبه مفهومی داشتند. سطح سوالات چاه‌آزمایی کنکور امسال نسبتا ساده بود و سوال چالش‌برانگیزی وجود نداشت.


ـــــــــــــــــــ نمودارگیری از چاه ـــــــــــــــــــ

سوالات بخش نمودارگیری چاه غالباً بسیار سخت طراحی شده بود. به جرئت می‌توان گفت سوالات امسال نسبت به چند سال اخیر یک سر و گردن دشوارتر بوده است. دلیل اصلی این امر جنس سوالات است که متفاوت از سال‌های قبل بوده و حتی نسبت به سال گذشته نیز سخت‌تر است. البته همچنان مراجع معروف این درس از جمله کتاب بسیونی و جزوه هریت وات پاسخ گوی بیشتر سوالات هستند. اما داوطلب کنکور می‌بایست با دقت بیشتری منابع را مطالعه کند تا بتواند پاسخ‌های مورد نظر را در آنها پیدا کند.


ـــــــــــــــــــ حفاری ـــــــــــــــــــ

سوالات بخش حفاری سبک و سیاق سوالات سال‌های اخیر را حفظ کرده و به جز یک یا دو سوال، پاسخ تمام سوالات در منابع اصلی درس حفاری موجود است. داوطلب کنکور امسال همانند سال گذشته با مطالعه کتاب حفاری ربیعا قادر به پاسخگویی به حجم زیادی از سوالات بخش حفاری بود. سایر سوالات هم بیشتر سبک جزوه محور داشته که البته خوشبختانه این دست سوالات در کنکور امسال حجم زیادی را به خود اختصاص نداده بود.

ـــــــــــــــــــ بهره‌برداری و مکانیک سیالات دوفازی ـــــــــــــــــــ

سوالات بخش بهره برداری و مکانیک سیالات دوفازی اگرچه نسبت به کنکورهای چند سال قبل (سه یا چهار سال گذشته) بسیار سخت و نکته محور طراحی شده بود اما در قیاس با سوالات کنکور سال ۹۵ تفاوت معناداری نداشته و باز هم طراح اصلی این بخش به نظر دکتر غضنفری بوده که از طیف گسترده‌ای از منابع استفاده می‌کند. این منابع عبارتند از کتاب بهره برداری قلمبر، کتاب تکمیل چاه بلاربی، سیستم های بهره برداری اکونومایدز و البته کتاب معروف بگز و بریل که تقریباً تمام سوالات بخش سیالات دوفازی را شامل می شود.

ـــــــــــــــــــ مخزن ـــــــــــــــــــ

دشوارترین سوالات گرایش مخزن در کنکور امسال سوالات مخزن ۱ و ۲ بود که البته سوالات مهندسی مخزن ۱ دشوارتر بودند و سوالات مخزن ۲ به نسبت ساده‌تر طراحی شده بود. پاسخ برخی از سوالات در هیچ کدام از گزینه‌ها نبود و دو سوال در پاسخ‌نامه اولیه سازمان سنجش اشتباه پاسخ داده شده بود. سوالات مخزن باکس حفاری نیز نسبت به سال‌های گذشته دشوارتر بود اما سوالات مخزن گرایش اکتشاف نسبتا ساده بودند. در کل سوالات مخزن دشوارتر از سال‌های قبل بود اما اکثر سوالات همچنان با تکیه بر منابع شناخته شده یعنی جزوات دکتر هلالی زاده و دکتر مسیحی و دکتر آشوری برای پاسخ‌گویی به سوالات کفایت می‌کند.


مبلغ واقعی 121,932 تومان    12% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 107,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1729

فروشگاه نفت آکادمی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما